koppar.



För tillfället har jag fått lite problem med spänningshuvudvärk.. :S Det är sisådär med faktiskt. Usch.. vart mycket nu den senaste tiden. Hoppas att det släpper snart. Får massage varje kväll vid axlarna.. och de hjälper från huvudvärken .... skönt det iallafall. :) Det finns ju olika metoder för att få bort spänningsvärk eller värk överlag.

Jag satt nu och tittade runt angående olika metoder...
Denna metod som bilden visar är varma koppar som sugs fast på huden.. och det ska tydligen vara bra för värk på ryggen. Det är en gammal, kinesisk metod som man har använt mycket mot värk. Tjejen på bilden är en reporter för Kropp och Hälsa på aftonbladet.. och gjorde denna metod för att bli av med sin axelont.

Men herregud .,.. när jag såg bilden så tänkte jag: men jisses hur människan ser ut??!? Vad har dem gjort med henne? Men sen förstår man hur kopparna sitter när man ser nästa bild, när huden sugs in i kopparna.. och det blir vakuum i glasbehållarna. Det såg så himla äckligt ut att se helt miffo ut med stora rödblåa blåmärken. Om du vill veta mer, kan du läsa mer om det här.

Jag kan verkligen säga att detta ska jag inte testa. Man ser ju bedrövlig ut.
Var bara mest kul att se vad de finns för olika metoder.
Jag tror jag håller mig till en vanlig klassisk massage. Har ett presentkort som jag kan utnyttja.

Det finns faktiskt gränser på vad metoder har för- & nackdelar.
hehe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0