muddar klara.

Idag, första dagen på det nya året blev jag klar med mitt projekt som jag har sysslat med under december månad, mina armmuddar. =) Åhh de blev så bra tyckte jag och supersköna är dem :) Inte dyrt att tillverka egna heller. Jag köpte garnet för 10 spänn + virknålar för 10 kr/paret .. och man behövde 2 par, så totala priset blev 30 spänn :)

I fortsättningen kanske man skulle försöka skapa så mycket som man kan själv.. billigt och bra men också det bästa för miljön :) Såg en dokumentär i eftermiddags om Svalbard och att isen där borta har försvunnit 5 km lång sträcka och att isbjörnarna börjar att dö ut. Shit.. det är sjukt va vi andra som inte befinner oss där... förstör för andra. usch. Sjukt när sanningen visar den mörka sidan. Dags att göra något för miljön. De var som slutcitatet för dokumentären sa:

"Ingen kan göra allt men alla kan göra något!"

Det tankesättet tror jag ska bära med mig nu till denna nya år och resterande år framöver.
Hur tänker du kring miljön?

Ha en god fortsättning nu!!!

Mina handleds/arm-muddar.





Kommentarer
Postat av: chärry

Ja det var riktigt mysigt att åka skridskor!

Roligt men svårt! :)



Vad sker till veckan för din del då?



Vi får ses någon dag. En promenad, fika eller vad som helst. Jag jobbar 9-17 denna veckan tror jag.



Nu skall det kollas på Harry Potter. Kramar!

2010-01-02 @ 19:19:54
URL: http://carolineswensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0