stickningsfeber.

Hahahhaa...
VA NU tänker ni. HAHA.. som de flesta vet, (alltså dem som känner mig bäst) att jag är en rastlös individ och måste alltid hitta på tokigheter. I detta fasansfulla kalla och mörka tid på året måste man sysselsätta sig inomhus.. :P
Därför bestämde jag mig för ett tag sedan... varför inte sticka något?
Så jag har tagit tag i saken och stickar just nu ett par pulsvärmare, alltså för handleden.. så man blir varm där. : )
Min kära mor ville ha sådana så jag stickar ett sådant par till henne. Självklart är hon blåfantast.. och då är de klart de blev blått som hon ville ha. Själv hade jag nog valt andra färger som lila, svart eller grått.
Det är väl de jag sysselsätter mig med när jag inte letar jobb eller ringer massa företag under vardagarna nu.

Stickning är väldigt bra för dem som är rastlös = som jag. Jag blir väldigt fokuserad och lugn när jag sitter med det! =) och kul är de samtidigt=).. de blir ju något när man sitter där. Så de vet jag, att jag SÄKERT kommer att hålla på med när jag bli pensionär.. : ) är medlem i en syförening med andra damer som har samma intresse. Kanske skulle starta en stickningförening nu, nån som vill va med?

Här ser ni i alla fall hur de ser ut hittills och hur jag kan se ut när jag stickar. HAHAH.

Min lilla del.. =) De kommer nog gå bra! Här se ni början till pulsvärmare :)

När jag gjort klart den, är de bara börja på nästa : )

Här ser jag väldigt snäll ut, men ni skulle bara veta hur jag ser ut när jag är grinig, för det är inte alltid ljusa stunder. hahahhahaa

De komiska i detta är att jag sitter ibland framför datorn när jag spelar och stickar!! hahaha.. de är ju segt ibland när de laggar alla spel.. haha :D Så är de med det. =)

 

Nä dags för käk kanske?

Jag blir hungrig när man har gjort så möe idag.

För idag har jag suttit med örat i telefon hela förmiddagen :P Jiiisses..ringt säkert 5-10 samtal idag! Mycket mycket.. man allting blir bra till slut :)

Dags för att återgå till köket nu.

tjaao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0