Incoco - mitt egna test.

Jajamensan!.. nu är det dags.. jag har inhandlat Incoco. Förut i tidigare inlägg har jag lovat mina kära bloggläsare att testa incoco för att avgöra om det är en 2009 års flopp eller flipp grej. 

Ni som inte vet vad Incoco är så är det de nya nagellacket, som är som ett klistermärke. Detta nagellack garanterar att man slipper massa kladd, onödig väntetid samt att det ska ge samma bästa, professionella resultat som ett vanligt nagellack gör. Vi får väl se... 


Förväntansfullt öppnar jag förpackning som då bestod av nageldelarna, en nagelfil och träpinne(nagelbandetgrejs) samt en duk för att kunna ta bort nagellacket sen. Detta nagellacksklister består av 3 lagar, ett underlager, nagellacksfärgen samt ett lager över.. allt i ett. Det innehöll också 20 st nageldelar för att kunna välja de delar som passar sina naglar bäst. Jag kan säga det, när jag öppnade påsen med nageldelare.. som kom en staaaank av nagellack ut... uhh.. ingen god doft..... hahaha.. 
Innan jag började med att sätta på nagelklistret.. så skulle man göra rent naglarna med blöta servetter samt fila och dra upp nagelbandet.. vilket jobb bara det va!!! ... 



Här syns det hur jag då lägger nagelklistret på nageln. SÅ som det stod i paketet - Lätt och enkelt.. Ta mej tusan att de INTE va.. vilket pilljobb. Enligt denna produkt... så ska alla fingrar vara runda och fina vid nagelbandet... KLART MAN INTE HADE DE.. fick dona och trixa för att de skulle se bra ut. Svårast var att fixa med högerhanden... att jobba med vänster.. tufft.. men det gick. För att skala av nagelklistrets längd.. så filade jag i nagelsbörjan, kant i kant.. för att lätt och smidigt kunna dra av försiktigt den delen man inte ville ha kvar på nageln. 


Som sagt, bilden säger allt.. det var tufft vissa stunder när man inte gick som man ville.. hahahahahhaha. Bilden visar min besvikelse och inget annat.. ahhaha. 


Denna bild ska då visa mitt resultat av naglarna.. ingen bra bild.. men de får gå. Jag fick ju till slut på mig nagelklister grejset på naglarna..  ; )


Så var blir mina resentioner av denna produkt?
Allt som allt tycker jag produkten var en bra sak att kunna testa eftersom dem som inte gillar väntetiden så är denna produkt perfekt. För mig tog det ca 30 min att sätta på mig detta. Men då kan man ju säga att jag va nybörjare. Är det så att man har vanan inne, så skulle jag tänka mig att det tar högst 20 min. 
Det andra som var positivt med produkten var att man fick med sig grejer för att kunna fixa naglarna innan själva nagelklistret, MYCKET BRA!, och att det innehöll 20 nageldelar, som man kunde välja emellan för att få dem rätta storlekarna till sina naglar! Ett stort plus till det. Till detta incoco så finns det Manikyr man kan välja att ha, ifall man inte vill ha nagellack som jag valde., det ger ett + i kanten. Sedan var det också inte så dyrt - 69kr!

Nu kommer vi till kritikdelen. Här gäller det att ha pillandes känslan i produkten, vilket jag anser kunde vara frustrerande ibland. Man trodde det skulle vara smidigt och enkelt som det stod på produkten, men det visade det sig inte alltid att vara, vilket ger ett minus i kanten. Proceduren med att få på nagelklistret på sin nagel var lite besvärligt när man skulle pressa ut klistret på nageln.. eftersom det ville inte lägga sig ned på nageln ibland.. vilket var ÄNNU MERA frustrerande. Nu i efterhand.. så kan man se att klistret inte har lagt sig så bra i hörnen, vilket man måste nu i efterhand trycka ned då och då. Det är ju inte bra. 
De sista kritiska jag vill ge för produkten - Det fanns inte så många färger att välja emellan till sitt nagelklister. Det har inte kommit många färger.. men det kanske kommer - om detta slår igenom? Ja, vi får väl se.. 

Vad ska jag då säga som slutpunkt för denna produkt? Jo.. vill man ha ett nagellack för en kväll.. och gillar starka eller jättesvaga färger till nyanser.. så är denna produkt perfekt. Men jag kan inte nu i dagsläget ge något betyg för hållbarheten.. men det visar sig inom kort. 

Så mitt betyg till denna produkt bliiiiir.........


   av 5 solar. 


Ha en bra dag. 
kramkram





Kommentarer
Postat av: chärry

nepp har inte bestämt med ngn, tänkte att jag skulle höra med dig först =) men då försöker vi komma iväg på de da ;D vore skoooj :)



mm cepe väder FYFAN. kom nyss hem från jobbet, inte kul att vara ute i detta väder o snart ska ja till äckel ams :( blääää. not fun!



vi får försöka ses till veckan lr nöe :) puss o kram

2009-03-27 @ 11:29:00
URL: http://caaroliine.blogg.se/
Postat av: chärry

jepp vi får nog köpa snart isf :)



oki jaa fyfan snöstorm ute HATA.

men men, snart är våren här på riktigt iaf, fan april snart :D :D



oki jepp men vi får försöka ses innan torsdag ;) puss

2009-03-27 @ 13:03:08
URL: http://caaroliine.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Det där har jag aldrig sett. Fortsätter nog med mitt "vanliga" nagellack:)

2009-04-02 @ 23:56:40
URL: http://familjenbruce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0