söndag.

Jag sitter nu framför dumburken.. är ganska nöjd med att jag sitter och stirrar rakt in i skärmen för att se kanske något vettigt för ens små, runda klotögon! =) Jag fann en massa skojigt att kolla på! =) Bara jag som vet jag vad har tittat på. 

HAHAHA.. nu blev ni nyfikna? : ) Inget speciellt direkt bara att man va inne på fejjan o titta på bilder. Det är skoj och underhållande såhär en tråkig söndag. hehe..

Idag har det varit EU-val.. och till er vill jag säga (ni som ej har röstat).. DÅLIGT. Men men.. bra av er andra som engagerade er. 43 % va iväg idag.. bra gjort Sverige. Men bättre kan vi. Kul för piratpartiet att det kom så långt....... hela 7 % : ) 

Nä nog prat om politik. In rakt på nästa ämne som jag tyckte det skulle vara kul att prata om - narcissism. Vet alla egentligen vad det handlar om? 
Det kan jag säga att jag inte visste för sisådär 1 vecka sedan. Men nu vet jag. Narcissism = kärleken till sig själv.   Eller rättare sakt, förälskelse i sin egna bilden, alltså den egna personlighet. Det är rätt intressant anser jag att det kan bli till en psykisk sjukdom att älska sig själv alldeles för möe...... sjukt intressant.. 
och jag tror att många har träffat på en sådan person som verkligen utstrålar för att älska sig själv. Men att man kan bli sjuk av det... det är ju absurt.. men vad kan man inte bli sjuk av annars liksom? Det är typ allt nu förtiden. Men det har jag skrivit om... i mitt slutarbete i psykologi.. en teori om narcissism och Kära Dr Freuds tankar om det. 
Bara jag som är psykologi nörd nu kanske..men det är sjukt intressant med psykologi. 

Det var som när jag fick frågan i helgen av en bekant varför JUST JAG läser psykologi... för du har väl redan hittat dig själv?, sa han. Jag bara skratta och sa... kan man verkligen hitta sig själv fullt ut? .. jag tror att man lär sig av sig själv varje dag. Nya saker om sig själv som ploppar upp och man har ingen aning om varför man kanske reagerar på ett visst sätt eller uttrycker sig på det sättet. 
Alla har vi sidor av oss som vi verkligen inte vet så mycket om...jag anser det.. och att man lär sig nya saker.. om sig själv... nästan jämt. I psykologin har jag upptäckt många delar av mig själv som jag inte ens själv trodde att jag skulle upptäcka... Så det är sjukt intressant.. men också lite skrämmande att man kan upptäcka vissa saker. 
men narcissism... det ska jag tänka mer på när jag är ute i vimlet o spanar in folk...vilka har narcisstiska drag för denna kväll? Det jag kanske ska poängtera här är att vi alla har varit narcistiska av oss som barn.. medan vissa människor tar det med sig även i vuxen ålder.. så ni vet. Det är facinerande tycker jag att vissa kan älska sig själv så fruktansvärt mycket, för det är vad en narcistisk person gör. Alla människor borde älska sig själv lite mer.. men klart att det inte ska bli i en överdriven form... det är väl aldrig bra med det. : ) 

Nä kära gott folk.. dags att komma till sängs. 
hoppas ni blev lite klokare!
ciao ciao.

"Narcissus" (1881), av Benczúr Gyula(1844-1920)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0