Dagens hjälte.

Idag fick jag vara med om något annorlunda som hände på bussen påväg hem från stan. HAHAHA..
Dagens hjälte går till: Busschaffören. 

Det hela handlade om att det satt ett förskolegäng på bussen idag och skulle väl antagligen tillbaka till förskolan. Men det hela handlade om att förmodligen turen till stan  med barngruppen så var det en av flickorna som hade tappat sin rosa keps på bussen. Fröken till gruppen pratade med busschaffören för att höra hur man kunde göra för att flickan skulle kunna få sin keps tillbaka. Mycket sagt och gjort så  kontaktar busschaffören den buss som kepsen va på.. och vips som det va så kom bussarna mot varandra.. och busschafförna stannade båda bussarna vid Strand. Chaffören i min buss sprang över andra sidan gatan och in i den andra bussen för att hämta flickans rosa keps. 
Till en början fattade ju ingen annan varför han sprang över gatan till nästa buss.. men det visade sig när chaffören glatt hoppade tillbaka till sin buss för att överlämna kepsen och jublet bak i bussen. 

Det tycker jag var en bra sak som hände idag. Jag tyckte det var kul för flickan som fick tillbaka sin keps..och blev glad och hela föreskolegänget.. skrattade och tackade busschaffören sååå mycket!! 

Helt enkelt... Dagens hjälte!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0