Meddelande från marknadsföring

Låt oss reda ut begreppen en gång för alla.
Folk frågar ofta vad marknadsföring är. Nu kommer förklaringar på det.

  • Du är tjej och ser en snygg kille på en fest. Du går fram till honom och säger: -"Jag är fantastisk i sängen". Det är direkt marknadsföring.
  • Du är på fest med massa kompisar och ser en snygg kille. En av dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger: -"Hon är fantastisk i sängen". Det är annonsering.
  • Du ser en snygg kille på ett party. Du går fram till honom, får hans telefonnummer. Nästa dag ringer du och säger: -"Hej, jag är fantastisk i sängen". Det är telefonförsäljning.
  • Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen. Du går fram till honom, häller upp en drink åt honom. Frågar: -"Får jag?" Lutar dig fram, låter dina bröst nudda hans arm, rättar till hans slips och säger: -"Bara så du vet, jag är fantastisk i sängen". Det är PR (Public Relations)
  • Du är på en fest, ser en snygg kille. Han kommer fram till dig och säger: -"Jag har hört att du är fantastisk i sängen". Det är tecken på ett starkt varumärke. (Brand Recognition)
  • Du är på en fest och du ser en snygg kille. Han gillar dig men du övertygar honom att gå hem med din kompis istället. Det är representation.
  • Din kompis kan inte tillfredsställa honom som hon gick hem med så hon ringer dig. Det är teknisk support. 
  • En kille kommer in på en fest. Han blickar ut över rummet. Inser att han vill ha alla brudar, så han ställer sig på bordet och skriker: -"Jag är fantastisk i sängen!!!!". Det är spam.



HAHAHA.. verkligen min humor. hahahaha. törr kanske?.. men jävligt bra. 
have a good day. = ) 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha fan va bra gumman! =)

2009-07-30 @ 12:32:21
Postat av: Anonym

mm fanns massa söta får! synd att deras ögon ska va så jävla äckliga bara haha, men annars är de jättesöta o goa=) /chärry

2009-08-02 @ 21:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0