Många händelser på samma dag!

Idag har det nog varit en av dem speciella dagarna på länge.
Jag vaknade till att jag inte kunde sova mer pga förkyldningen som tar döden på mig. Näsan igenproppad med snor och halsen värkte - vilken j*vla smärta. (ursäkta ordval) Men det kändes otroligt jobbigt. Det som lättnade var ju ändå att det är bokrea idag och att man fick åka ned och sluka i sig böcker och shoppa loss. Sedan lättnade hjärtat också för att idag är det fettisdagen- Ännu mera trevligt, tyckte jag. Och inte nog med det - även kronprinsessan Viktoria och hennes Daniel kom ut i ett pressmeddelande att de nu är förlovade. Wow, skoj för dem.

Tillbaka från imorse.
Jag vaknade som sagt och drog på mig kläder och var laddad inför bokrean. Jag var i "full activite" och jag hoppades på att det skulle finns mycket olika varianter av böcker att slunga sig igenom. Men påväg dit kände jag direkt en viss ångest, när jag satte mig på bussen - Fan, jag vet inte om jag pallar detta. Det hela ligger till så att jag kände en värmande hetta i bussen och kände direkt att min förkyldningen gick igång på detta. Hostattacker, näsan täpper igen och bröstkorgen börjar svida lite grann.. nää fy.. jag vill inte detta. Men väl nere på stan - ut ur bussen - vilken räddning! jag klarade de.. och fick friskluft till slut. Jag lyckades att kunna gå till akademibokhandeln, bokia och Åhlens för att kolla efter böcker. En viss besvikelse fick jag när det inte fanns så mycket böcker att välja emellan.. mest deckare, barnböcker och matböcker.. nja.. inte för mig. Det blev tyvärr inte så många så det fick duga med dessa - men det är inte fy skam detta.. bra spontana böcker.



Uppifrån och ned.
"Den bortlämnade flickan" av Kathy Harrison
"Fånge i Teheran" av Marina Nemat
"Drömmar A-Ö" av Maria Ulaner
"Kicki & Lasse" av Peter Kihlgård

Jag kommer säkert dra dit någon mer dag nu när jag känner mig mer friskare och kryare för att kolla lite mer. Hoppas på att böckerna är bra för de priset jag fick för dem.


Sedan idag så blev det stora nyheten för svenska folket - Kronprinssesans och hennes daniel = avslöjande av en förlovning! ..
Va mysit! Grattis till er..


Sist med inte minst.
Dagen som infaller en gång / år, nämligen fettisdagen. Klart att den ska firas lite grann. Och vad firar man den med?
Jo, semlan. Vilken god bakelse. Jag gillar den väldigt starkt. Fick visserligen äta den ikväll men den satt perfekt i magen. myyyys.



Den bilden får avsluta inlägget.. Hoppas att ni har haft en underbar dag som jag har haft. Den var har helt okej.. även fast dagen inte började som man hade tänkt sig.
ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0