kaffe i massor

Det har jag börjat tänka på mer och mer. Så fort jag inte får i mitt kaffe .. i min "lilla" kropp så skriker mitt kära lilla huvud efterlängtat KOFFEIN VILL JAG HA! Det har jag börjat nu denna månad när jag suttit i skolbänken på en föreläsning där huvudet vill sprängaaaas i tusen bitar!. jag fattart inte. Det är ju ett klart tecken på beroende.. mee.. jag vill inte ha det. Men samtidigt är det så himlans gott med kaffe.. men huvudvärken vill man ju inte ha : (

Det är mycket nu ... speciellt i skolan och så känner man pressen snart på att SNART ÄR DET TENTA DAGS!.... grr.. jag gruvar mig för den. Visst, det är intressant och skoj men tentor är ICKE skojiga. Jag får hoppas innerligt att det går vägen. De ska väl gå lätt ifall man tycker de är skoj. *håller tummarna som sagt*

Sedan är de så möe skoj man vill göra nu för tiden.
Jag vill åka och besöka en kompis i arvika och en i Strömstad. Båda hade jag tänkt att besöka nu inom snarast. Sedan vill jag ha lite fest o skoj med kompisarna.. men också spelkvällar, för det är de för lite av.
Oj , jag vill så mycke, men tiden hinner ju tyvärr inte allt.
Som nu i helgen har jag verkligen inget att göra.. då skulle de passa bra med en spelkväll..
Någon som vill..??
Säg bara till så blir det skiiit bra! Annars får jag väl "hänga" hemma då.

Usch vilka ungdomsord jag använder.
Det var lite som de frågade på föreläsningen igår - Utvecklingspsykologi: Känner du dig som att du är vuxen nu?
Jag tänkte direkt: nää.. och vill inte va nu heller. Fast man är ju vuxen och tar ansvar för studier, och hemmasaker. Så lite vuxen är man. Även fast det skulle vara skitkul att få vara barn igen.
fan alltså, ibland längtar jag tillbaka till den tiden....Då hade man inte någon alls som helst beskymmer eller ansvar för fem öre. Man kunde bara gå ut till hallen, sätta på sig skorna och springa ut till lekparken där alla andra barn va.. eller springa hem till min bästa vän carro som inte bodde så långt ifrån mig. Gu vilken rolig tid då man kunde få vara barn. Jag tänker ibland på dem som inte hade en bra uppväxt, var tvungen att bli vuxen vid en ung ålder. Det är sjukt att just dem barnen inte fick en bra uppväxt och att få just vara barn.  Det är superviktigt att få leka och ha skoj.. för sedan när man blir vuxen, så får man inte leka på det sättet längre. Du leker man på ett "vuxetvis sätt". Den enda gången man får leka som barn, är ju när man umgås eller arbetar med barn,  som typ på en förskola. Då är de ju jättekul att få leka alla dessa lekar man själv lekte: Dunken, kom under hökens vingar, Röda lyktan, fyra hörn, katt och råtta, kacken, kurra gömma, gömma nyckel och många fler.

Nu får ni inte tro att jag längtar efter barn.. det gör jag inte för tillfället.. men att få leka med barn.. eller framför allt arbeta med barn.. de längtar jag till!!

Ciaaao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0