minus 10

Herrejävlar när jag gick upp imorse och såg på termometern. MINUS 10 grader!!!!!!!!!!!

Herrejävlar. igen.

Helt sjukt, men samtidigt bra att det är kallt för att hålla snön kvar. Den gör att de känns som att julen är nära nu. Det är den som gör att man faktiskt vill mysa inne och titta ut mot den.. drömma sig bort och känna ÄKTA julkänsla.

Men vad är då "ÄKTA" julkänsla?
Det är nog inget man kan förklara, utan alla upplever de olika.
När jag tänker på orden äkta julkänsla är det som jag nämnde tidigare med snö, men också ljusen i fönstren som lyser överallt, kylan som viner utanför, varma tofflor med varm choklad/glögg och en bra film/serie! =) Det är såkallade "inför äkta julkänsla" och den befinner vi i oss nu. Sedan inträder ÄKTA JULKÄNSLAN och då är de självklart när julen som står inför dörren, nämligen dagen innan julafton eller på julafton :)

verkar jag krånglig?

Jag gillar nu när de är kallt, även fast man VARJE år får en chock av otrolig kyla som kommer som en bomb ned UTAN direkt förvarning. 

Julen är snart här..
det indikerar även för mig att hela min familj är samlade då.
Vilket jag:

lääängtar till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0