inte trycka på fel knapp.

Det är inte så lätt att inte låta bli att trycka på knappar eller att knappar blir tryckta av sig själva.
Nu fattar ni säkert ingenting. Låt mig förklara.

När jag slutade i måndags på kyrkan för denna termin fick jag en adventsstjärna av min chef för att bra arbetad termin. Gu va niiice :) Den är i en modern stuk av hur en vanlig stjärna brukar se ut. I alla fall.. det var inte de jag skulle prata om.
Då i går tänkte jag att jag måste givetvis hänga upp den fina stjärnan jag fick. Höll på ett jävla tag och krångla för att hitta rätt längd och finna kablar som skulle vara på rätt ställe och så vidare. Sedan under mitt skrivbord har jag en hög av sladdar som går allt ifrån väggen ut till datorn, skriver, lampor, skärm, högtalare som ska in på olika ställen. Jag tänkte att jag då på kvällen, när jag skulle gå och lägga mig, att dra ur strömmen för stjärnan. Denna stjärna har nämligen inte knapp på sladdad som man kan stänga av dem.

När jag skulle dra ur sladden så råkade en av den STORA hög av sladdar komma åt strömbrytaren. F*CK skrek jag av argsinthet. Undra varför?.. jo.. min dator var ju på och all jobb jag hade gjort för kvällen på datorn, var nu borta....
Efter när jag hade skrikit en stund av hysteri så skulle jag sätta på datorn. tror ni det gick då eller?
SVAR: nej, helt stendöd.
PANIK i allra högsta drag. Ringde brorsan som va på jobbet. Han fixade "felet" på den och nu fungerar den igen. Puhhh! Det var tuuur. Innan paniken var i all för hög dos så kunde jag se att jag skulle få lägga ut ytterligare massa pengar på en jävla skitdator. Tur i alla fall nu att den fungerar och att inte min nätverkskort pajjade. Puh!! Jag är glad för att det gick bra som de gjorde.

Så det handlar om att inte få trycka på fel knapp. Sedan den andra delen där jag påstår att man inte kan låta bli att trycka på knappar handlar mer om när jag åker buss eller andra "knappar".. men mer än så säger jag inte. hahahaha!

Men nu är det skönt när lugnet har lagt sig.
Behöver inte dras ut i panik nu.
så skönt.

Onsdag är det idag, bonde söker fru och kanske någon film.
Jag såg twilight igår.... åh tack kära vännen L för den otroliga bra tipset!
Längtar till att se new moon nu. =)
Måste bara se den snart.
Hoppas att den är lika bra som ettan.

Har ni sett twilight den första?..

Om inte, seeeee den!


ha en bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0