Nytt och fräscht.

Äntligen har jag tagit tag och gjort något nytt med bloggen. Tills slut orkade jag ta tag i det =) Så idag har jag suttit och pillat och grejsat. Jag fick ta hjälp av vissa hemsidor för att pilla till det lite extra. Det är tur att det finns människor som kan hjälpa till, ex. med hemsidor. = )

Annars idag har jag pysslat med lite papper och grejer för skolan & andra viktiga dokument för framtida projekt. : ) haha.. oj vad det lät seriöst kanske.. men inget speciellt. Bra med ordning och reda i all bröte. Förut när jag satt och grejsa i skolpapper så började jag helt plötligt att längta till skolan och när man gick lärarutbildningen. När jag verkligen tänkte efter så gillade jag den tiden när man varje dag kom till skolan och fick träffa alla roliga kompisar man fick via sin utbildning. Jag är så glad att jag har kontakt med dem flesta som jag gick med där. Det var så kul ibland under utbildning när vi gjorde vissa saker, så som teateruppvisningar, vissa diskussioner men framför allt rasterna vid gläntan. : ) Jag saknar den tiden som aldrig mer kommer tillbaka. Ibland satt vi och gnällde på hur mycket vi hade att göra.. men egentligen inte alls mycket jämfört med andra program/linjer. jag saknar den tiden när man träffa alla igen när sommaren var slut. Nu får man ju träffa sina studiekamrater i andra sammanhang. Men det känns som att det inte alltid är samma sak. 

Nästa vecka då den 25:e infaller så ska jag till universitetet igen. Det känns konstigt att inte få träffa sina lärarpolare.. utan andra lärarstudenter som pluggar ett år efter mig. Men jag hoppas att examensarbetet ska gå bra. Jag känner mig väldigt lugn, avslappnad men laddad inför det. Jag tror på min handledare kommer bli bra för mig och att det ska gå bra!! =) för nu är det inte långt kvar till det drar igång! : ) 

En annan sak som jag också hoppas på att det ska gå vägen är att få komma in i vikariepoolen. Det är de MINSTA jag vill. Jag vill ju kunna börja jobba snart och tjäna pengar. Men framför allt kunna komma ut och känna sig behövd och lära mig nya saker för varje dag som lärare : ) Jag gillar verkligen att vara lärare, och få jag inte va i ett klassrum snart med massa barn som vill lära sig saker.. så vet jag inte vad jag tar mig till. Detta är ju min dröm - mitt framtida yrke.. och jag vill jobba med det. Det känns som jag har gjort det hela livet!! Jag vill, viiiill! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0