Påskpyssel med påskbakelse.

Till att börja med så kan jag knappast tycka att det är kul med regn.. som en dag som denna. Trist, mulet och tråkigt. Det gör mig bara mer rastlös eftersom jag idag hade tänkt att ta en joggingtur som jag tyvärr fick ställa in. Jaja.. det måste väl regna också..... 

Snart är det dags för att göra lite mellanmål för att sedan åka iväg till jobbet och ha en trevlig påskkväll. 
Det känns som att påsken är här och det blir massor av påskmat och påskmys i allmänt. 
Ikväll så kommer barnens föräldrar till påskvällen på jobbet där det vankas mängder i påskpyssel men att det också bjuds på påskbakelse...vad det nu kanske vara. Hoppas att det smakar gott och att det blir en trevlig kväll. 

Annars nu såhär vid påsk så har jag i planer att göra årets påsktårta till mor och far. Det blir en liknande princesstårta med kycklingfamilj i marsipan uppepå tårtan.  Det blir nog smaskens!! Sedan är de påskmat och filmdag/kväll med massor av påskchips och ostbågar som lördagsmys. Självklart smyger det sig in lite påskgodis.... men jag tycker det är lite si och så med det tycker jag. 

På fredag ska jag på ägglunken. 
Hoppas på fint väder så att man slipper gå på tipspromenad i regnet. 
=)

Nä.. dags för käk. tja tja. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0